Colleen Hoover: Hopeless - Reménytelen

Készen állsz a reménytelen igazságra? Vagy szívesebben hiszel a hazugságoknak?
Colleen Hoover, közkedvelt bestseller-író lebilincselő története. Ez a szenvedélyes, magával ragadó románc két, szörnyű múltat cipelő fiatalról szól, akik az élet, a szerelem és a bizalom útvesztőjében bolyongva együtt ismerik meg az igazság gyógyító erejét.
A korántsem szent Sky végzős középiskolásként találkozik Dean Holderrel – egy sráccal, aki fáradhatatlan nőcsábász hírében áll. A fiú már a legelső találkozás alkalmával rabul ejti a szívét, ugyanakkor félelmet is kelt benne. A múltjára emlékezteti Sky-t, aki hosszú időn át próbálta eltemetni magában a régen történteket. Eldönti, hogy távol tartja magát a fiútól, de annak kitartása és ellenállhatatlan mosolya hamar semmivé foszlatja az elhatározását. Dean azonban maga is nyomasztó emlékeket őrizget. Amikor ezekről tudomást szerez, az visszavonhatatlanul megváltoztatja Sky-t, talán örökre szétrombolva lelkében a bizalom érzését.
A múlt mindkettőjükön mély sebeket ejtett, melyek csak akkor gyógyulhatnak be, ha bátran szembe tudnak nézni a történtekkel. Az őszinteség az egyetlen út, hogy végre szabadon, korlátok nélkül éljenek és szeressenek. A Reménytelen egy olyan regény, amitől eláll a lélegzeted. Elvarázsol, magával ragad, transzba ejt. Készülj fel, hogy újra átéld az első szerelmet...

"- Mert - néz újra a csillagokra -, az ég mindig gyönyörű. Még akkor is, ha sötét, vagy esős, vagy felhős, jó érzés ránézni. Ez a kedvenc dolgom, mert ha bármikor elveszettnek vagy magányosnak érzem magam, vagy félek, csak fel kell néznem, és mindig ott lesz. És mindig szép lesz."

Felkészültem egy romantikus regényre, és izgatottan vártam, hogy az újabb New Adult könyvem milyen lesz. Még nem sok könyvet olvastam ezzel a címkével, azonban most kezd körvonalazódni a lényegük, mert az is hasonló volt a többihez, ami részben jó, másrészt pedig sajnos kicsit unalmas - de még nem telítődtem szerencsére.

Figyelmen kívül hagytam a felhívást a borítón, mely szerint szükségem lesz zsepire, főleg, mert annyira lefoglalt a szereplők közt alakuló kapcsolat, a szerelmi szál, szóval a romantikus vonal teljesen elvarázsolt. Aztán jöttek a visszaemlékezések, amik miatt lehet, hogy érzéketlennek fogok tűnni, de én akkor sem sírtam. Helyette teljesen ledöbbentem, és minden idegszálam megfeszült az egésztől. Több részből tevődik össze ez a könyv, a szerelem is fontos, meg, hogy két ember lelki társra talál egymásban, de van egy sötétebb rész is, ami nagyon felkavaró.

Egy része tehát elborzasztott, nem kicsit. Lehet, hogy a NA könyvek hasonlóképp épülnek fel, azonos üzenetet hordoznak, mégis működnek, és hiánypótlóak a jelenlegi friss megjelenések közt. Lehet, hogy eljön az a pont, amikor már sok lesz, vagy nem fognak tudni újat kitalálni, de most igenis kellenek, és jó, hogy megírják őket.

Van némi nem túl valósághű megoldás benne, megnézném, hány olyan háztartás van manapság, ahol egy tizenéves él, de nincs tv, internet, de még telefonja sincs a gyereknek, ja, és emellett iskolába sem jár, mert magántanuló... Ezt az apróságot leszámítva, ami nem is olyan lényeges, úgy ahogy van, tökéletes ez a könyv. Sky szimpatikus, Holder szintén, aranyosak együtt, és a könyv egész stílusa teljesen betalált. Ahogy írásban kifejezi Colleen Hoover az érzelmeket - nem csak a szépeket, hanem a nagyon rosszakat is - amiket megélnek, megragadott. Jól megszerkesztett, mindig a megfelelő oldalon, kellő felvezetés után tudunk meg valami új, jelentőségteljes dolgot. Nagyon gyorsan kiolvastam, nem hagyta magát letenni.

Van/lesz folytatása, de nem gondoltam volna, mert lezárt vége van. Szívesen megismerném Holder történetét bővebben.
Egyébként millió idézetet ki tudtam volna írni, végül ezt választottam, mert ennek mélyebb jelentése van, a többi csak szimplán megtetszett, és feljegyeztem olvasás közben.

5/5

406 oldal
Könyvmolyképző Kiadó


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése