Mörk Leonóra: A vámpír vonzásában

Amikor megláttam a könyvet és olvastam a fülszövegét, rögtön kíváncsi lettem, mert érdekel a téma, és azt vártam, egy kicsit tudományosabb megközelítésből juthatok új információkhoz a kötetből. Ez nem egészen jött össze, ezért az elején csalódott is voltam, viszont a későbbiekben azért több érdekes dolgot megtudtam, még ha el is tért a szerző és a borítón felsorakozott szakértők (Dr. Bagdy Emőke, Dr. Csernus Imre, Feldmár András, Jakabffy Éva, Singer Magdolna, Soma Mamagésa, Szondy Máté) a számomra központinak várt alaptémától. Ami egyébként az volt, hogy miért rajonganak manapság (bár alakjuk szerintem már egyre halványabban van jelen, a hisztéria leköszönőben van, úgyhogy még épp nincs elkésve ez a könyv) úgy a vámpírokért, mert azt tudom, hogy nekem miért tetszettek mindig is: mert sokáig élnek, szinte halhatatlanok, erősebbek az embereknél, és ellenállnak a betegségeknek. Az, hogy ezért olyan áldozathozatal szükséges, hogy vért kell inniuk, arról hajlamos vagyok megfeledkezni.:)

Kíváncsi voltam egyéb pszichológiai megközelítésekre is, amit összességében nézve megkaptam, csak mellé több olyan információt is, aminek nekem már nem volt hírértéke. Ilyenek voltak a filmipar alkotásai, annak változása, a Twilight-őrülettel kapcsolatos dolgok, minitörténelem Vlad Tepesről, vagy Bram Stoker Drakula című műve. Egy fejezet erejéig az energiavámpírok és ezoterikus, spirituális dolgok kerültek szóba, és többek között a darkokra, a gótok világnézetére, öltözködésükre is kitér a könyv. Dr. Csernus Imre fejezeténél (Mindannyian egymás vérét szívjuk a címe) pedig azt kaptam, amit már megszoktam tőle.

Ha "A vámpírok köztünk élnek"-et úgy értelmeztem volna, ahogy a könyvben tették, akkor nem lepődtem volna meg az olvasottakon. Azért így is maradt sok érdekes dolog, pszichológiai szempontból nézve, és ha előre tudom, hogy erre számíthatok, akkor másképp hangolódtam volna a könyvre. Elgondolkodtató lehet a halálfélelem, a gyilkosságokról pedig felkavaró volt olvasni, és most már azt is tudom, hogy az 1900-as évek első felében a Kiss Béla név több volt egy gyakori névnél, vagy, hogy valakit pont a vérivás vonz (ez borzasztó). Persze vannak ártalmatlanabb vámpírrajongók is, az interneten több weboldalról lehet nekik való termékeket rendelni: vámpír üdítőital, ékszerek, hogy csak az egyszerűbbeket említsem, de ott van a kicsit vadabb nyakba akasztható vértároló ampulla, vagy a vámpírfogak készítésére specializálódott fogorvosok.

Azért a pszichológiai vizsgálódást sem kell nélkülözni a könyvben, viszont úgy érzem, a fentiek nagyobb szeletet foglalnak el, erre talán jobb felkészülni, mielőtt nekikezdünk az olvasásának.

Kiadja a Jaffa Kiadó. Köszönöm nekik a könyvet!

3,25/5

1 megjegyzés:

  1. Jó lehet ez a könyv, már csak azért is mert szeretem a Csernus írásait.

    VálaszTörlés