Jennie Kent – Maria Villegas: Pubersrác

A tiniknek szóló "segítő" könyvek közül inkább lányoknak szólóakkal találkoztam, és néhány humorosat szerettem is annak idején. Kamaszkori nehézségek azonban a fiúknál is vannak bőven, és hozzájuk szól ez a remek könyv. Méghozzá a legjobb formában, nem akar túl komolynak tűnni, viszont fontos témákkal foglalkozik. A képregényeket mindig fiúsnak láttam, ezért is gondolom úgy, hogy tökéletes alap lett, mind a rajzok, mind a kivitelezés tekintetében. Csak néhány oldal képregényes benne, de a többi része is ugyanúgy igényes rajzokkal és fiatalos elemekkel tarkított.

Vannak, akiket a kamaszkor nem visel meg egyáltalán, mások viszont nem olyan szerencsések. Rengeteg változás történik a fiúkkal is viszonylag rövid idő alatt, legyen az a hirtelen növekedés, pattanások, szőr az arcon + másutt is, vagy éppen a mutálás. A leírásoknak, illusztrációknak köszönhetően az esetleges problémák rögtön más megvilágításba kerülnek, nem is olyan szörnyű az egész, ami történik, sőt. Kiemeli, hogy szükségtelen azon aggódni, hogy mindez mikor következik be, hiszen van aki korán, míg más későn érő típus. Viszont tudományosan megmagyarázzák mindennek az okát, és számtalan fontos tanácsot ad a könyv. Van például borotválkozási, nyakkendőkötési  útmutató, fontos információk a szexualitásról, és kép is a nemiszerv felépítéséről. Kiemeli a megfelelő táplálkozás fontosságát, vagy éppen a tisztálkodásét, akad néhány szó természetesen a lányokról is, továbbá vannak tanulással kapcsolatos tanácsok, barátságról és csoportnyomásról sok igazság, stb. Mindenféle dologra külön kitér, nem mindennaposakra is, például mit helyes vagy nem helyes tenni, ha a szüleink elválnak, vagy hogyan dolgozzuk fel, ha elveszítünk egy barátot. Továbbá külön oldalak vannak szentelve a videojátékoknak, internetnek, buliknak, és még sorolhatnám, nem tudok olyan témát, amit nem érintett, pedig fontos lehet. Igazán sokoldalú, még receptek is vannak benne, és külön tetszett, hogy regényeket is ajánl a fiúknak elolvasásra.

Bármelyik kamasznak odaadnám ezt a könyvet, még a lányoknak is, hogy lássák, a fiúknak sem egyszerű életszakasz a tinédzserkor.

Szórakoztatóan tanít és ad választ számtalan kamaszokat érintő kérdésre, egy komplett enciklopédia, és bár valószínűleg nem lesz mindenkinek minden újdonság benne, de akkor is jó így összeszedve látni a dolgokat. Ráadásul valahányszor kinyitottam, csak ámultam: a kivitelezés egyedülálló. Teljesen fiús könyv, a tartalom pedig fiúkról és fiúknak szóló.
Nagyon hasznos, rengeteg tanáccsal, és sok hasznos információval látja el a fiatalokat, csak ajánlani tudom!

Kiadja a Pongrác Kiadó. Köszönöm nekik a könyvet!

5/5

6 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes könyv, és hasznos is. Én is csak lányoknak valóról hallottam és olvastam még ilyen témában. Tényleg hasznos lenne minden fiatalnak elolvasni, mert vannak olyan kérdések, amiket másnak nem mernének feltenni, igy informálódhatnak "menő" formában. Akkor tényleg nagyon sokrétű, ha ennyi témát érint. Akár még a tanárok is ajánlhatnák a diákoknak.Én biztos ajánlani fogom a kamaszkoru ismerőseimnek.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is nagyon hasznos, ráadásul tényleg nagyon szuper a könyv. Egyszerűen szinte "kötelező" egy háztartásba, ahol gyerek van.

    VálaszTörlés
  3. Feltüntetik rajta, hány éves kortól ajánlott?

    VálaszTörlés
  4. Erika: Nem találtam semmit a könyvön, de a kiadó oldalán életkor szerint a 12-16 kategóriában van.

    VálaszTörlés
  5. Valóban jó könyvnek tűnik a tartalma alapján. Bár nálunk még hat évet várni kell rá.:))

    VálaszTörlés
  6. Szerintem még akkor is aktuális lesz a nagy része.:))

    VálaszTörlés