Kerstin Gier: Rubinvörös

Elvigyorodtam. Kilenc hét kellett egy levélnek! És az emberek még panaszkodnak a megbízhatatlan brit postára. Oké, tehát olyan időbe érkeztem, amikor a leveleket még postagalambbal továbbították. Vagy postacsigával.

A borítója fogott meg elsőként, aztán elolvastam a tartalmat: az időutazás mint téma, kezd az egyik kedvencemmé válni, emellett még családi titkok, mellékszálként szerelem? Reméltem, hogy a szép külső tükrözni fogja a belső tartalmat, és szerencsére nem kellett csalódnom. Kicsit még jobb is lett, mint amire számítottam - mivel már többen dicsérték, valahogy óvatosabb lettem, nehogy nagyok legyenek az elvárásaim.

Gwen rádöbben, hogy képes az időutazásra, örökölte az ezért felelős gént, azonban idáig semmit nem tanítottak meg neki ezzel kapcsolatban, úgyhogy mi is épp annyit tudunk az egészről, mint ő. A családja nem szokványos és nem akármilyen múltra tekint vissza a történetük. A már tapasztaltabb és felkészültebb fiú, Gideon is képes az időutazásra, és kénytelenek együtt helyrehozni néhány dolgot, ami félresiklott és a családjaik több évszázados munkáját tette majdnem tönkre. Mindez viszont csak a múltba való kalandos visszatéréssel lehetséges, aminek köszönhetően megjelennek a különböző korok viseletei, a fűző vagy a férfiaknál a színes ruházat, ilyesmiről pedig mindig kíváncsian olvasok. Gwen nem tudja, hogy a jelenben vagy azok közül az ősei közül, akiket az adottsága nélkül nem ismerhetne, kiben lehet bízni, kinek lehet hinni, most csöppent bele ebbe a bonyolult helyzetbe, és végig ott lebegett előttem a kérdés, vajon mi lehet az igazság? Mi a célja Saint Germain grófnak? A főhős egyébként majdnem (mindent azért közel sem árultam el:) olyan hétköznapian éli vagy inkább már csak élte az életét, mint bármely más 16 éves, iskolába jár, stb. Tetszettek a reakciói, gondolatai, és nem olyan elveszett vagy esetlen, mint ahogy esetleg látja magát. Az időutazásban is rengeteg lehetőség van, ám ezt sikerült egy külön kis rejtélyes összetevővel megspékelni, és mivel a Tizenkettek Köréhez olyan történelemből vett dolgokat illetve személyeket kapcsol (pl. Newton, Szabadkőművesek), szinte elhittem, hogy valóság lehet. Ahogy fogytak az oldalak egyre érdekesebb lett, több kérdés vetődött fel, a vége pedig meglepő csattanóval zárult.

A fejezetek elején különböző régi feljegyzések, "krónikák" vannak, sőt még családfa is található azokról, akik eddig örökölték a gént, külön örültem minden új információnak. A betűk egyébként nem feketével, hanem sötétebb pirosas árnyalattal vannak nyomtatva, ilyennel még nem találkoztam, nagyon tetszik.

Könnyű olvasmány, gyorsan lehet haladni vele, mégsem legyinthetünk, hogy egyszeri, felejtős szórakozás, én legalábbis elismerő pillantásokkal tettem le a kezemből. Nem hosszú könyv, mégis rendesen ki van dolgozva, nincs hiányérzetem. A szereplők szerethetőek, a stílus egyszerű de olyan különlegességeket vonultat fel, lekötött és teljesen kikapcsolt, hogy nem tekintem miatta szegényesnek vagy kevésbé értékesnek. Tökéletes ifjúsági könyvnek gondolom, amit az idősebbek is élvezettel tudnak forgatni. Néha kicsit olyan volt, mintha tizenévesként olvasnám, jópofa elnevezések vannak benne, a titkok mellett pedig humoros és olyan kis aranyos is tudott lenni, többször mosolyt csalt az arcomra.

Köszönöm szépen a könyvet a Könyvmolyképző Kiadónak!

5/5

Ha minden igaz, 3 részes lesz, legalábbis eddig annyi íródott, de a címekből kiindulva akár 12 kötetes is lehetne - én nem bánnám jelenleg, és kíváncsian várom a folytatást, mely várhatóan 2011-ben jelenik meg Zafírkék címmel. Az eddigi borítók (kattra megnő), csodaszépek:




16 megjegyzés:

  1. örülök,hogy neked is tetszett,sajnos a következő rész csak ősszel jön.

    VálaszTörlés
  2. Nem baj, hamar itt lesz az ősz:)

    VálaszTörlés
  3. A sorozatoknál mindig elfog a vágy, hogy gyűjtsem őket. :o) Kíváncsi leszek erre a könyvere, majd egyszer.

    VálaszTörlés
  4. Jaj, ezt én is el akarom olvasni! :)
    Imádom az időutazósakat. Nagyon jó lehet a történet.

    VálaszTörlés
  5. Niki: nekem egy ideje már kicsit sok volt belőlük, de mostanában megint kezdem szeretni őket.:)

    ÉnT: majd írd meg, hogy tetszett!

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy neked is tetszett!!:D

    VálaszTörlés
  7. Nekem nagyon tetszett! Csodás élmény volt! És olyan jó volt beleélni magam Gwen helyébe :) magamra találtam benne :) Jujj :D nagyon nagyon várom már a Zafírkéket!!! :)

    VálaszTörlés
  8. Eddig nem nagyon olvastam olyan véleményt, amiben azt írták, nem tetszett, tök jó.:)

    VálaszTörlés
  9. Én még nem olvastam de ott csücsül a polcomon:)

    VálaszTörlés
  10. Szerintem ne halogasd sokáig, nagyon jó.:)

    VálaszTörlés
  11. Brigivagyok :Pjanuár 31, 2011

    Amúgy tudja valaki, hogy pontosan mikor jelenik meg? És valami közelebbit róla? Hogy mi lesz Gwen és Gideon között, vagy hogy nagyjából miről fog szól: tehát bármilyen közelebbit? Ha igen, írjatok!! Nagyon érdekene :)

    VálaszTörlés
  12. Brigivagyok :Pjanuár 31, 2011

    *a Zafírkékről írtam :D

    VálaszTörlés
  13. Várhatóan ősszel. De az első kommentben ott az infó.:))

    VálaszTörlés
  14. Nekem is nagyon tetszett! Nem bírtam letenni, végig izgalmas volt, és most nagyon várom már a folytatást! Nagyon tetszett a történet is, szeretem az ilyen témájú könyveket.

    VálaszTörlés
  15. De jó, hogy neked is tetszett!:)

    VálaszTörlés
  16. Szerintem ezek a könyvek nagyon jók.

    VálaszTörlés