Tari Annamária - Y generáció


"A "belső élet" olyan lelki munka, amelyben szembenézünk önmagunkkal."

"Nagyon ügyesnek, asszertívnak (jó személyes hatékonysággal rendelkezőnek) és gazdag kapcsolati tőkével rendelkező embernek kell tehát lenni ahhoz, hogy gördülékeny felnőttkori nyitásban legyen része valakinek."

"Aki akarja, mindennap tud örülni valaminek."

Felfigyeltem a könyvesboltban a borítóra, aztán Nima is írt róla, úgyhogy én is mihamarabb olvasni szerettem volna. Az Y generációba tökéletesen beletartozom, és ettől csak még jobban kíváncsi voltam.

Nagyon jó kis könyv, láthatóan sok tapasztalat (a szerző ugye pszichológus) és rengeteg kutatás (pl. különböző könyvekre hivatkozásból gondolom) eredménye, tehát nem kevés munka állhat mögötte. A bevezetés után több témát érint, a generációs különbségeken túl, egyéb dolgokkal is foglalkozik, pl. metroszexualitás, étkezési zavarok, függőségek, a munkához való hozzáállás, és végül kitér a párkapcsolatokat érintő problémákra is. Szerintem elég alaposan körbejárja a témákat, és átfogó képet ad a társadalomlélektani problémákról. Hatására sok gondolat halmozódott fel a fejemben, néhányat le is írok:

A generációs különbségekről csak annyit, hogy én már magamon is észreveszem, hogy az X-ek, vagy a fiatalabb Y-ok hasonlókat váltanak ki, mint amit a nálam idősebbek mondanak, "ezek a mai fiatalok..." A fogyasztói társadalommal, média befolyásolásával kapcsolatosan nem olvastam sok újdonságot, persze, észrevehetően rossz irányba haladnak. A metroszexualitás jelenségét egyre jobban érzékelem, főleg a fiatalabb korosztálynál. Nem tudom megérteni, hogy ez az elnőiesedés hogyan lehet vonzó egy nőnek. Jó persze, fontos az ápoltság, nem egy disznóra kell vágyni, vagy ilyesmi. Meg a viselkedés is, hát szóval egy férfi legyen férfi. Egy nő meg nő. A mai vámpír-jelenséggel kapcsolatos rész is tetszett, bár már nem egy írás született a témában. Az étkezési zavarokhoz nem tudok hozzászólni, de az biztos, hogy szörnyűek, olvasni sem volt valami vidám. Azt hittem, van az anorexia meg a bulimia, eddig nem hallottam olyanról, hogy obesitas meg ortorexia és exorexia, legalábbis nem tudtam, hogy van nevük. A munkahelyekkel, foglalkoztatással kapcsolatos gondokat is szépen végigveszi. A drogokkal kapcsolatban, nem gondoltam, hogy ilyen széles körű bizonyos rétegekben a használatuk. Nekem az alkoholizmus széleskörű, mindenhol ott van, rengeteg családot érint. Na de a drogok? Ezek szerint szerencsére nem mozgok olyan körökben. A gyerekneveléssel kapcsolatban is olvastam pár okosságot. Az biztos, hogy felelősnek lenni egy élet, egy személyiség alakulásáért nem kis dolog. Az internethasználat hatásaira is kitér, lehet, hogy sokszor hasznos, lassan elengedhetetlen, de az emberi kapcsolatok alakulására akkor is negatív hatást gyakorol.

Szerintem mindenképpen érdemes elolvasni ezt a könyvet, akinek valamilyen problémája van, találhat benne hasznos dolgokat, vagy szimplán érdekességként is kiváló kikapcsolódást nyújthat.

5 megjegyzés:

  1. Ez engem is érdekel. Az utóbbi olvasmányaim szinte mind érintik a generációk témáját, nem az y-t, inkább az x-et. Szerintem én mindkettőbe beletartozom egy kicsit.

    VálaszTörlés
  2. Mióta nem látszódik nálad a könyvkolónia, nem tudom, miket olvasol mostanában.:( A moly nem szimpatikus? Szerintem sokkal jobb.

    VálaszTörlés
  3. Most ezt olvasom, elég jó könyv, kb. a közepénél tartok:
    http://moly.hu/konyvek/william-styron-fekudj-le-sotetben

    Nézegetem a molyt is, csak most megint nincs semmi időm a blogra.

    VálaszTörlés
  4. Igen, ezt észre lehet venni :( Remélem, lassan már több szabadidőd lesz, és kevesebb lesz a munka.
    Megnéztem a könyvet, és bejelöltelek ismerősnek.:)

    VálaszTörlés
  5. Fú, ez felkeltette az érdeklődésemet. Jó lehet.

    VálaszTörlés