Ira Levin - Stepfordi feleségek

Joanna a férjével és két gyerekükkel az idilli Stepfordba költözik. Elsőre szinte minden tökéletesnek tűnik, a többi feleség mind kedves, csak épp sosem érnek rá, ki sem látszanak a házimunkából, pedig valamennyi otthon amúgy is patyolattisztaságú. Joanna ezt egy kicsit furcsálja, pláne azután, hogy rájön, az asszonyoknak a háztartás vezetésén és takarításon kívül tulajdonképpen semmi más elfoglaltságuk nincs. Aztán ott van még a titokzatos Stepfordi férfiegylet is. Két barátnőt sikerül szereznie, akik szintén újabb lakói a városnak. Hasonlóképpen értetlenül állnak a dolgok előtt, így hát próbálják kideríteni, hogy mi folyik a városban, mielőtt még ők is olyanok lesznek, mint a többi feleség...

A rövidsége és felépítése miatt inkább novella, mint regény, és lélektani kriminek nevezném. Eléggé tetszett, a stílus megragadott, a karakterek a párbeszédek során pedig hús-vér emberekként visszatükröződtek a fejemben olvasáskor. Ahogy a férjeket beállította, meg egyáltalán az egész, kicsit feminista érzetet keltett. A végén eléggé féltem, ijesztő volt, már az utolsó oldalaknál jártam, amikor csörgött a telefon, és összerezzentem.:)

Spoiler következik, úgyhogy aki még nem olvasta...
A számítógépek fejlődése miatt nem csodálkozom, hogy Johanna robotokkal akarta magyarázni a furcsaságokat, mivel 1972-ben jelent meg a könyv. De lehet csak én látok így összefüggést. A vége lehetett volna konkrétabb, nem tudtuk meg, mi okozta a változásokat. Kicsit sajnálom, de végülis csattanó így is lett, és ezt leszámítva nagyon tetszett. Spoiler vége.

Film is készült belőle, kíváncsiságból belenéztem, hátha jó. Alaposan átírták, és elég hülyeségnek tűnik, úgyhogy kihagyom.

5 megjegyzés:

  1. én csak a filmet láttam :)

    VálaszTörlés
  2. és az tetszett? mert ha igen, talán mégsem olyan szörnyű, mint ahogy elsőre tűnt.:)

    VálaszTörlés
  3. hát érdekes volt. néha vicces,összességében nekem tetszett. de lehet csak azért, mert nem olvastam a könyvet, és így még új volt a sztori is.

    VálaszTörlés
  4. Én is csak a filmet láttam, szerintem nem volt jó. Az első néhány perc jó, aztán ellaposodik.

    VálaszTörlés
  5. Hát, azért lehet hogy valamikor megnézem. Már letöröltem a gépről.

    VálaszTörlés